24 januar 2006

Autocamper

Vi tog tidligt fra Paihia – ja faktisk tidligere end planlagt, for da Jonas vågnede lidt i seks stod vi op og pakkede bilen. Nikolaj kom ud i bilen i nattøj og faldt hurtigt i søvn igen. Jonas sov også straks vi kørte, så morgenmaden kom til at vente en times tid. Vi spiste morgenmaden i bilen for det øsede ned.

Vi var tilbage i Auckland ved frokosttid og fik vores autocamper – igen i øsende regnvejr. Da vi endelig havde fundet ud af, hvordan sådan en fungerede var vi meget frokostsultne, så vi stoppede ind ved McDonalds få hundrede meter nede af vejen. Desværre er camperen for høj til at kunne komme gennem McDrive, så vi blev meget våde bare af at løbe ind til McDonalds.

Derefter tog vi i FoodTown – New Zealands svar på Bilka – for at handle stort ind. Vi købte vel ca. en af hver ting, så nu er camperen fyldt godt op.

Vi kørte videre til området Coromandel i øsende regnvejr. Vi havde udset os en campingplads på forhånd i et smukt område med gode vandremuligheder. Vejen dertil stod imidlertid under godt en halv meter vand, så vi måtte opgive at nå frem. I stedet fandt vi en campingplads lidt nord for Thames, hvor vi tilbragte vores første nat i autocamperen ned til en rivende flod.
Det var herligt selv at kunne lave mad, så alle nød aftensmaden og – ikke mindst – udsigten til havregrød næste morgen (eksklusiv Mette).